Přeprava M 144.004 (Turnov-Choceň)
Název
Přeprava M 144.004 (Turnov-Choceň)
Popis
Přeprava M 144.004 z Turnova do Chocně
Album z přepravy M 144.004 ,,,Manka,,, do nového domova
Dne 17. 4. 2021
A co to vlastně M 144 je?
Odpověď naleznete zde:
Pro opravy a kontroly trakčního vedení byly objednány dvounápravové motorové vozy ORT 135.7 ve východoněmecké vagónce Waggonbau Görlitz. Vozy byly objednány v počtu dvaceti kusů a označeny jako řada M 144.0.
Vozová skříň je samonosné konstrukce. Skříň je z ocelových plechů, celosvařovaná. Rám je tvořen profily z ohnutého plechu, podlaha je z trapézového plechu.
Prvních šest kusů motorových vozů (M 144.001 – 006) bylo dodáno s motory 6 KDV 14,5 SRW. Tyto byly v roce 1960 nahrazeny motory TATRA T 301.
Vozy M 144.007 – 020 byly dodány v letech 1959 a 1961 již s motory TATRA T 301.
Přezdívka: Mandelinka
Rok výroby: 1957/ výrobní číslo: 61061-4
Výrobce: VEB Waggonbau Görlitz, NDR (východní Německo)
Palivo: diesel
Přenos výkonu: mechanický
Převodovka: čtyřstupňová převodovka Mylius
Maximální rychlost: 70km/h, trvalá pracovní rychlost: 7km/h
Uspořádání pojezdu: A’ 1’
Hmotnost ve službě: 25,2t
Délka celková: 13.100 mm
Šířka: 2.948 mm
Výška: 3.754 mm
Průměr dvojkolí: 940mm
Rozvor náprav: 7.000 mm
Výkon: 99 kW (M 144.001 – 006),
Výkon: 114 kW (M 144.007 – 020)
Motor: 6 KVD 14,5/12 SRW (M 144.001 – 006)
Motor: Tatra T 301 (M 144.007 – 020)
Depo/ DKV: LD Praha Libeň, 1992 zrušena, 1994 ZMŽ Zubrnice, 2014 odkup soukromé vlastnictví – v péči Kolej-klub z. s., Turnov, 2021 odkup soukromé vlastnictví
Majitel: soukromé vlastnictví
Počet vyrobených kusů pro ČSD: 20
Použitý zdroj:
www.zeleznicnipoklady.cz
Foceno telefonem Xiaomi Mi Max 3
Období
Statistiky
- 37 fotek
- 8 se líbí
Fototechnika
Xiaomi Mi MAX 3Nastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.